Mój sprawdzony sposób na rześki "wake-up"

pobudka, budzik, poranek

Znowu poranek, czas rozpocząć kolejny dzień. Tymczasem odwracam się w łóżku na drugi bok, zakrywam uszy poduszką i obiecuję sobie, że „jeszcze tylko 5 minut!”. Kiedy wreszcie wstaję, półprzytomna włóczę się do łazienki i z niechęcią patrzę na swoją zaspaną twarz w lustrze. Kto wymyślił wstawanie rano?! Znany scenariusz? Czas go lekko zmodyfikować!

Od kilku prostych porannych nawyków może zależeć cały Twój dzień. To czy będziesz się uśmiechać do współpracowników lub klientów, to czy przyjemnie spędzisz dzień z najbliższymi, czy wydarzenia, które Cię spotkają będziesz odbierać pozytywnie czy negatywnie.

Lepszy poranek w prostych krokach:

  1. Jeszcze leżąc w łóżku rozciągnij się. Poruszaj przez kilkanaście sekund stopami i dłońmi. Przywróć sobie świadomość swojego ciała. Usiądź delikatnie na łóżku, wyciągnij ręce do góry, lekko poruszaj palcami dłoni, nadgarstkami, zegnij ręce w łokciach, wykonaj kilka ruchów okrężnych barkami, poruszaj głową. Powoli opuść nogi na podłogę, delikatnie wstań, zrób 2-3 przysiady. Możesz na koniec wykonać kilka podskoków. Krążenie wraca do każdego skrawka naszego ciała.
  2. Zapewnij sobie jasny początek dnia. Światło jest bardzo ważne dla człowieka, reguluje rytm dobowy. Kiedy wstajemy wcześnie – przed wschodem słońca (zwłaszcza zimą) powinniśmy zapewnić sobie światło w pomieszczeniach, w których przebywamy rano. Pobudza to organizm, daje sygnał, że jest już dzień, a więc należy być aktywnym, poprawia nastrój.
  3. Woda! Organizm jest odwodniony po kilku godzinach snu. Rano koniecznie należy sięgnąć po szklankę wody, aby uzupełnić niedobory. Nieodpowiednie nawodnienie organizmu może bowiem powodować między innymi uczucie zmęczenia, kłopoty z koncentracją, bóle głowy. Warto dbać o odpowiednie spożywanie płynów przez cały dzień.
  4. Masaż. Podczas porannej toalety warto robić sobie delikatne masaże – masaż głowy przy myciu włosów, masaż twarzy, dłoni. Pobudzi to krążenie i przygotuje nasz organizm do działania.
  5. Świeże powietrze należy koniecznie wpuścić do domu choć na chwilę.
  6. Śniadanie. Najważniejszy punkt poranka. Jest to posiłek, który musi dać nam energię na cały dzień. Powinien był pełnowartościowy. Składać się z białka, węglowodanów złożonych, zdrowych tłuszczy. Powinien zawierać w sobie przynajmniej 2-3 porcje warzyw lub owoców. Dostarczy witamin, minerałów i energii na cały dzień. Pierwszy posiłek powinno się spożywać najpóźniej 1,5 godziny od przebudzenia.
  7. Pozytywna energia – spójrz w lustro. Zauważ w sobie dobre cechy i to co Ci się podoba, uśmiechnij się do siebie. Ten dzień będzie na pewno bardzo efektywny.

Powodzenia!

Zostaw komentarz